tisdag 13 november 2007

Mejades ner mitt på torget



HÖGANÄS. Bilen var mordvapnet och målet en klunga med tio ungdomar på torget.
En av dem som drabbades var 21-åriga Carolina Ringdahl. Hon blev överkörd och fick livshotande skador.
- Vi trodde aldrig hon skulle överleva, säger mamman Maria Ringdahl.

Den 45-årige företagaren från nordvästra Skåne hade kommit på kant med några ungdomar på en restaurang i Höganäs.
En av ungdomarna berättar i polisförhören att mannen var stökig. I självförsvar sprejades hans ansikte rött av en av ungdomarna.
Senare på kvällen tog företagaren gruvlig hämnd – han satte sig berusad bakom ratten på sin två ton tunga minivan och styrde rakt upp på busstorget där de tio ungdomarna befann sig. Flera av ungdomarna hann kasta sig undan. Men fyra träffades av bilen. Två fick frakturer och en mjukdelsskador.

Läs mer: www.kvp.se


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är ju givetvis väldigt glad över att jag överlevt, men ställer mig frågande till vad jag gör på din blogg?!