söndag 18 november 2007

Nu börjar utländska medier vakna

...angående asylhanteringens totalhaveri i Sverige! De är chockade över Sveriges oförmåga att hantera asyl- och invandringsfrågor, att 250.000 svenska pass är borta och att man kan få hur många nya som helst etc.

De har lyssnat på radions Kaliber ("Det andra migrationsverket") och läst mina mina otaliga alarmerande texter här på min blogg. De hänvisar till att de läst min blogg och är totalchockade över situationen i Sverige.

I Sverige däremot verkar man så avtrubbad att det totala haveriet på asylområdet inte betyder något - i varje fall ser jag inga som helst tecken på chock eller aktivitet med anledning av vad Kaliber avslöjat, vad jag framfört och vad mina källor inom verket berättat.

Ingenting, absolut ingenting händer utan allt rullar på i samma totalt meningslösa spår trots att
- en kvarts miljon svenska pass är på drift
- vi inte har en aning om vilka som är här
- MIG struntar i lagar och bestämmelser vad gäller DNA-tester och beviljar uppehållstillstånd utan att veta om folk är släkt med varandra och om barnen är deras barn
- praxis ändras från dag till dag och t.o.m. över en lunchrast (!) och de anställda inte vet vad de har att hålla sig till,
- MIG (med regeringens goda minne?) specialbehandlar en viss grupp asylsökande (den som verkar ha de flesta förfalskade identiteterna och handlingarna) och låter andra vänta hur länge som helst (ca 24.000 oavgjorda ärenden). Etc, etc, etc.

Läs mer: merit.blogg.se/asyl__migration.html

Inga kommentarer: