fredag 23 november 2007

Samira, 20: Det är mig de ville åt



GÖTEBORG. Ännu en skottlossning skakar Göteborg.
Den här gången säger ett nyckelvittne att det är Angeredsgänget Tigrarna som ligger bakom.
- Det är mig de är ute efter, säger Samira, som fick se sin pappa skjuten och sin bror misshandlad med en fjäderbatong.

Tårarna rinner nedför kinderna på Samira, 20, när hon berättar om överfallet.
Både hennes bror och hennes pappa blev skadade under skottdramat på en gräsplan i Gårdsten i går kväll.
– De är inte kloka. Killarna i Tigrarna gör allt för att höja sig till några slags Bandidos, säger hon.
Samira känner de flesta av grabbarna väl.
– Vi var verkligen kompisar. Men nu hade jag fått nog, och ville bryta helt med dem. Det är därför de är så förbannade. Det var därför de gick på mig och var aggressiva.
Det var vid 18-tiden som Samira blev överfallen av gänget, ett dussintal män mellan 22 och 25 år.
– Men min pappa och min bror såg det och kom ut för att hjälpa mig.

Läs mer: www.gt.se








Inga kommentarer: