söndag 25 november 2007

Moderat stadsdelspolitiker blir sverigedemokrat



Daniel Nord, nuvarande ersättare för moderaterna i Södra innerstadens stadsdelsfullmäktige i Malmö, meddelar idag att han lämnar moderaterna för att ansluta sig till sverigedemokraterna.


- Under min tid i moderaterna och Muf har jag lokalt förespråkat en kritisk hållning till bland annat mångkulturalismen och Malmös roll som asylstad. Den oansvariga invandringspolitiken har redan skapat problem, som i framtiden kommer få oöverskådliga konsekvenser, vilket naturligtvis oroar mig.


Mina åsikter har vunnit internt gehör, men tyvärr har det stannat där. Jag förstår nu att mitt arbete för en mer konservativ politisk inriktning ej bör bedrivas inom moderaterna och "Alliansen", då dessa för alltid har lämnat sina ursprungliga värderingar bakom sig. Jag lämnar därför de nya moderaterna och Alliansen, för att istället gå med i Sverigedemokraterna.


Ett parti som idag står ensamt i kampen för att försvara gamla moderata ideal såsom familjen, försvaret, den svenska kulturen och Sveriges självständighet.

Läs mer: www.sdkuriren.se

Inga kommentarer: