tisdag 27 januari 2009

Göteborg - Mor och dotter stal från patient på Sahlgrenska

Mamman och dottern smög sig in på den 92-åriga patientens rum på den medicinska akutavdelningen och stal hennes plånbok.
Sedan flydde de springande från Sahlgrenska sjukhuset.
En vecka senare avled den 92-åriga kvinnan.

- De sa att de kom från hemtjänsten och att de var där för att hjälpa mig, berättade den 92-åriga kvinnan för polisen som kom till sjukhuset samma kväll.
- Jag hade slumrat till lite när jag plötsligt vaknade av att det var två främmande kvinnor på salen.
- Den yngre kvinnan letade i garderoben och undrade om jag ville ha en filt.
- Jag tyckte det var konstigt och när de började pilla på mina kläder frågade jag ännu en gång vilka de var.

Läs mer: GT

"Romer från Meros i farten?"

Inga kommentarer: