fredag 27 juni 2008

Pedofilin inom Islam är laglig

En 1-åring är tillräckligt gammal för äktenskap, men man får vänta med sex tills flickan är 9 år.

En giftefoged fra Saudi-Arabien blåstempler nu mænds ægteskaber med piger helt ned til et-års-alderen.

I et interview med den libanesiske tv-kanal LBC TV siger dr. Ahmad Al-Mu'bi, at det er tilladt at gifte sig med så små piger, hvis man blot venter med at fuldbyrde ægteskabet.

Der er ingen minimumsalder for indgåelser af ægteskab, siger Al-Mu'bi i interviewet, og forklarer, at et ægteskab kan ses på to måder - selve ægteskabet og fuldbyrdelsen.

Läs mer: Ekstrabladet


"Enligt islam så ska man vänta med att fullborda äktenskapet dvs ett vaginalt samlag tills tösen är 9 år, men det finns inget hinder att man utför sexuella handlingar på andra sätt."

Se filmen

Under Sharia law men have the right to have sex with infants




2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du lade ut det klassiska citatet av George Orwell. Om den mannen bara visste hur snabbt han fick rätt men gud ske lov slapp han se sina mardrömsprofetsior gå i uppfyllelse!

From Sweden with Grief sa...

Jag tog denna nyhet från dig och lade in på min hedersblogg och länkade till dig.

Jag blir lika bedrövad varje gång jag läser sådana här nyheter. Som en barnmorska jag talade med i veckan nu, hon forskar bland annat och hennes rapporter är mycket seriösa, hon sa appropå könsstympning och sex med barn, att de vet hur barn tar skada av detta och ändå fortsätter de.
Jag håller med henne, ändå fortsätter det och försvaras. Vilka män vill ha ett outvecklat kön, hur kan de överhuvudtaget känna åtrå och förgripa sig på ett barn. Det är pedofili och makt det handlar om, inte äktenskap, eller normalitet.
Det är sjukt från början till slut!