torsdag 14 augusti 2008

Trafikgräl utlöste mordförsök i centrala göteborg

GÖTEBORG. Det snabba filbytet vid Backaplan som var nära att sluta i en krock utlöste våldsamma aggressioner hos de unga männen.
Under bilfärden in mot centrum retade de upp varandra med att peka finger och skrika fuck you.
På Erik Dahlbergsgatan kulminerade dramat när en 18-åring drog vapen och besinningslöst sköt minst sex skott mot sina antagonister.


- Jag tappade besinningen, jag vet inte hur många skott jag sköt, men jag hade känt mig hotad ända sedan Göta älvbron, har 18-åringen berättat i polisförhör.
Sedan förföljde han den svårast skottskadade, en 24-åring och i korsningen med Vasagatan drog han fram en kniv och knivhugg offret som då låg på marken livsfarligt skadad.

Läs mer:
GT

"Det behövs inte mycket idag för att bli bragd om livet, eller försökt till det.
Filbyte, mobiltelefoner, eller kanske hade du inte en ciggarett att ge bort.
I göteborg sker MINST en skottlossning i veckan, inte ens poliserna orkar bry sig längre.
Vill ni ha förändring? Tänk på hur ni röstar 2010."

Inga kommentarer: