fredag 18 juli 2008

Jävla blonda svenska hora!!

Det fick min vännina höra idag av två st invandrarkvinnor, (mor och dotter) förlåt jag menade primarter.

Anledningen till detta var att de blev tillsagda att maka på sig och barnvagnen på bussen, en man med rullator ville få plats åka med. Sen när bussen kör ställer sig dessa två primarter framme vid dörrarna och bankade nästan sönder plexiglaset för att påkalla uppmärksamhet för någon de kännde utanför på hållplatsen , detta beteende brukar mest hålla sig till barn men inte i detta fallet.

När de så blir tillsagda av min vännina att sluta banka sönder bussen och att det beteendet är högst olämpligt, så kommer det berömda ordet HORA ur munnen från tonårstjejen lagom tills de kliver av. Mamman bryr sig inte för det är hon som lärt ut allt dottern kan.
(Samhällets bottenskikt av högsta rang)

Omvänd rasism i högsta grad.


4 kommentarer:

Weine Berg sa...

Det finns inget som heter omvänd rasism. Att säga det är som att påstå att bara européer kan vara rasister.

Anonym sa...

Lära sig att säga hora behövs ingen SFI för.

Räcker att sitta på spårvagnen och höra våra pensionsräddare prata och ordet hora förekommer i var och varannan mening.

modersvea sa...

Hej Weine, det kanske det inte gör, men jag tror nog att de flesta ändock förstår vad som menas med omvänd rasism utan att gå in på detaljer. Men jag skulle kanske ha uttryckt det som svenskfientlighet bara för sakens skull. Det finns ju alltid någon som stör sig. *S*

Välkommen tillbaka till bloggen



>>Systemfel<< Ordet hora är ett vanligt skällsord och man hör det som du säger väldigt ofta från många invandrade grupper, speciellt araber. Ett ord som mer eller mindre blivit normaliserat i vårt samhälle. Men alla skällsord är trots allt nedlåtande och vissa är iaf i mitt tycke värre än andra.

Anonym sa...

Ordet "hora" är så nedvärderande och kränkande.

Som tjej/kvinna måste det vara det mest kränkande ord att bli kallad för.