fredag 22 februari 2008

Utvisning eller inte

Förra året ville Säkerhetspolisen neka 14 personer upphållstillstånd därför att de kunde utgöra fara för rikets säkerhet. De kan till exempel vara misstänkta – eller dömda – terrorister. Ingen av dem har man kunnat tvinga att lämna landet. Inte heller för någon av de 25 som rekommenderades avslag under 2006 har utvisning kunnat verkställas.

Läs mer: www.svd.se


"När det gäller kampen mot terrorismen så är det bara att inse att detta bara är början av eländet.
Våra politiker är muslimvänliga och våra medier likaså, Dhimmifeldt vill börja föra en mer och bättre dialog med muslimerna och den muslimska världen.
Man märker mer och mer hur muslimers krav och hur islam integreras i samhället på deras egna villkor, (smygislamisering).
Och hur positiva vi måste bli till samtliga moskébyggen, det spelar minde roll att flera av dessa blir sponsrade av länder som är islamistiska, odemokratiska och stödjer terrorism.
Vi svenskar blir lärda att detta inte är något negativt .De som kritiserar den förda politiken får rasiststämpel på sig.


Jag uppmanar bloggens läsare att börja läsa Engelska nättidningar.

I England har de STORA problem med muslimer och islamiseringen.
Den som inte tror att detta också blir verklighet i Sverige, får ta och vakna upp."

Tips på Engelska nättidningar:

www.thisislondon.co.uk/news/

www.dailymail.co.uk/

www.telegraph.co.uk

www.guardian.co.uk/

www.timesonline.co.uk/tol/news/

http://news.bbc.co.uk/

På bcc kan du hitta samtliga länders tidningar och tv-stationer

3 kommentarer:

From Sweden with Grief sa...

Jag hinner inte läsa och titta och sovra i allt, jag går till din blogg och läser de nyheter du har från andra länder. Jag är mycket tacksam att du lägger ut dem och gör kommentarer om dem!
Ha en bra helg!

modersvea sa...

Det blir en himmal massa att läsa om man ska plöja igenom alla tidningar på kort tid. Jag försöker alltid att hålla mig ájour med utländsk media i den mån jag hinner själv.
Sov gott å trevlig helg på dig.

Anonym sa...

Interneringsläger för utvisningsdömt slödder löser galant problemet vilket redan finns i det totalt sönderfallande och dhimmifierade Storbritannien, men så länge svensken röstar med arselet lär väl detta vara en ren utopi.